Nu het D66 Witboek Onderwijs downloaden als je positieve inspiratie wilt

De afgelopen maanden trok D66 door Nederland met een onderwijstour. Fractievoorzitter Alexander Pechtold, onderwijswoordvoerder Paul van Meenen en de andere Kamerleden bezochten basisscholen, middelbare scholen, ROC’s, hogescholen en universiteiten. En onderweg praten ze met iedereen die ze tegenkwamen over hoe het onderwijs in Nederland te verbeteren is.

Ook opende D66 de website witboekonderwijs.d66.nl, waar mensen hun goede ideeën voor beter onderwijs konden achterlaten. De beste ideeën bundelde D66 in het Witboek Onderwijs.

Kamerlid Van Meenen: “De onderwijstour was fantastisch. We kwamen zoveel goede ideeën tegen! Daar wilden we iets mee. Daarom is er dit witboek, met tips voor beter onderwijs van leerlingen, studenten, leraren en ouders.”

Inspirerend

Het D66 Witboek Onderwijs is een tegenhanger van de bekende zwartboeken, over alles wat misgaat. Het is een positieve verzameling van ideeën.

Pechtold en van Meenen selecteerden uit de inzendingen tien concrete punten. Deze punten zal D66 proberen te realiseren in de Tweede Kamer.

Ook bevat het witboek columns van Pechtold en Meenen. Van Meenen: “Het past bij D66 dat dit een positief boek is. Wij willen vooruit met Nederland. Goed onderwijs is daarbij onmisbaar. Ik hoop dat het witboek mensen in én buiten het onderwijs inspireert en prikkelt.”

Witboek Onderwijs

Het D66 Witboek Onderwijs is hier te downloaden.

Gepubliceerd op 11-02-2014 - Laatst gewijzigd op 22-11-2018