D66 Provincie Groningen maakt verkiezingsprogramma bekend

Nu vooruit 18 maart

De kracht van Groningen. Dat is de titel van het verkiezingsprogramma waarmee D66 de Provinciale Statenverkiezingen van Groningen ingaat. Dit programma is tot stand gekomen met medewerking van tal van D66-leden in de provincie Groningen. Dankzij hun ideeën, bijdragen en inzichten kan lijsttrekker Tim Zwertbroek campagne gaan voeren op thema’s als innovatie, werkgelegenheid en duurzaamheid.

Een van de pijlers in het programma van de sociaal-liberalen is dat ze willen dat Groningen koploper wordt in het produceren van duurzame energie. Tim Zwertbroek: „De aardbevingen zorgen voor grote problemen, die problemen moeten nu worden aangepakt. Op langere termijn zijn nieuwe methoden van energieopwekking en energiebesparing noodzakelijk. Die methoden kunnen in Groningen in samenwerking met de kennisinstellingen ontwikkeld worden.”

D66 wil ook investeren in de regionale economie. ‘Groningen kan een broedplaats worden voor innovatie. Daar moet de provincie de voorwaarden voor scheppen, zoals het mogelijk maken van snel internet in de hele provincie. Het MKB en ZZP’ers kunnen hiervan profiteren. Ook pleiten wij in dit kader voor een Groninger Messe, naar voorbeeld van de grote Hannover Messe’, aldus Zwertbroek.

Het verkiezingsprogramma is hier te vinden.

Gepubliceerd op 05-02-2015 - Laatst gewijzigd op 22-11-2018