maandag 30 juli 2018

In Memoriam Rudolf Feijen 1955 – 2018

Op 26 juli jl. overleed oud-D66-raadslid Rudolf Feijen. Hij werd slechts 63 jaar.

Rudolf was in zijn vorige woonplaats Hardenberg al actief voor D66 en kwam in september 1992 in Veendam wonen. “Ik hoop op voortzetting van de actieve betrokkenheid in de lokale politiek in Veendam”, schreef hij in oktober 1993 in Veendam Actueel, het ledenorgaan van D66 Veendam-Wildervank.

In 1994 kwam Rudolf op de vierde plaats van de kandidatenlijst, achter Lukas Westra, Bert Karsies en Nel van Essen. D66 haalde 3 zetels en leverde een wethouder (de onlangs overleden Lukas Westra) in een paars college. In 1996 kwam Rudolf tussentijds in de raad, in 1998 en in 2002 was hij lijsttrekker en fractievoorzitter.

Toen besloten werd de afdeling van D66 Veendam-Wildervank per 1 mei 2006 op te heffen maakte Rudolf de overstap naar Gemeentebelangen en kreeg hij plek 7 op de kandidatenlijst van de op 7 maart 2006 gehouden gemeenteraadsverkiezingen. Van 2006 tot zijn overlijden had Rudolf  namens Gemeentebelangen zitting in de raad van Veendam.

Op 7 april 2006 namen we met een etentje afscheid van Rudolf en zijn vrouw Hilda. De bijgevoegde foto werd toen gemaakt. Namens D66 heb ik hem toen bedankt voor zijn grote inzet. “We zijn ervan overtuigd dat je je ook in de fractie van GB scherp, gedreven en met hart en ziel als sociaal liberaal zult blijven inzetten voor Veendam”, zei ik toen.
Dat deed hij.
Hij was tot voor kort landelijk lid van D66.

Namens D66 Veendam wens ik Hilda en de kinderen de kracht om dit verlies te dragen.

Simon Deinum, voorzitter D66 Veendam