vrijdag 2 februari 2018

D66-wethouder Jaap Velema opent servicedesk WeHelpen Veendam

D66-wethouder Jaap Velema heeft donderdag 1 februari de servicedesk voor vrijwillige inzet van WeHelpen Veendam officieel geopend.

WeHelpen is een website waarop mensen hulp kunnen aanbieden en vragen. Dit varieert van de hond uitlaten tot boodschappen doen. En van de heg snoeien tot schilderles tijdens een kopje koffie. Het is een succes! Tienduizenden mensen hebben zich al aangesloten. Want iemand helpen die je nodig heeft, dat doe je graag.

Gratis en voor iedereen

Doen al die mensen dat kosteloos? Ja! De website is gratis. Iedereen kan zich aanmelden. Je kunt het aanbod of vraag tot op postcodeniveau bekijken. Of in een andere stad, omdat ouders daar wonen of een goede vriendin die wel wat hulp kan gebruiken.

De lokale omroep RTVeen maakte een reportage van de opening van de servicedesk van WeHelpen Veendam door D’66-wethouder Jaap Velema.

De servicedesk wordt bemand door vrijwilligers die actief op zoek gaan naar en voor mensen die hulp of steun kunnen gebruiken.

Ook kan iedereen terecht bij de servicedesk voor vragen over WeHelpen en vrijwillige inzet in Veendam. De servicedesk WeHelpen is ondergebracht bij Compaen en verzorgt de coördinatie.

Er wordt samengewerkt met de Vrijwillige Hulpdienst Veendam/Wildervank, Humanitas Veendam, VPTZ, Mantelzorgondersteuning en het Steunpunt Vrijwilligers werk van Compaen.

Openingstijden en contactgegevens

De servicedesk is gevestigd aan het Jan Salwaplein 3 in Veendam en is open op dinsdag en donderdag van 14:00 tot 16:00 uur. Op maandag, woensdag en vrijdag is de servicedesk van 14:00 tot 16:00 uur telefonisch bereikbaar op 0598-698143. Ook is WeHelpen te vinden op www.wehelpen.nl/veendam en te volgen op facebook: www.facebook.nl/wehelpenveendam.