zondag 9 februari 2014

D66 Veendam plakt geen posters op verkiezingsborden

D66 Veendam stopt met ouderwets campagnevoeren. De sociaalliberale partij plakt geen posters op de verkiezingsborden voor de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart in de gemeente Veendam. Uit protest tegen het plakbeleid van de gemeente en ook omdat de verkiezingsposters niet meer van deze tijd zijn. D66 Veendam gaat modern campagnevoeren.

D66 Veendam heeft vier jaar geleden bij de vorige verkiezingen de gemeente gevraagd om de verkiezingsposters al op de borden te plakken voordat die verspreid door Veendam worden geplaatst.

In andere gemeenten gebeurt dat al jaren. In Veendam kan dat volgens het college niet.

“Nu moeten alle politieke partijen langs de 18 borden rijden. “Onnodig, milieubelastend en niet meer van deze tijd”, zegt Hanneke van der Lei, lijsttrekker van D66 Veendam.

Het college van Veendam geeft in een brief aan D66 aan dat het centraal plakken een logistiek onhandige operatie te vinden met hoge coördinatiekosten.

“Wij kunnen ons niet voorstellen dat het uitnodigen van de politieke partijen om posters aan te leveren of desnoods om de borden zelf op een centraal punt te beplakken kostbaar en tijdrovend is”, zegt van der Lei. “We plakken dus niet.”

D66 Veendam vertrouwt bij de campagne volledig op de kracht van internet. Lijsttrekker Hanneke van der Lei neemt in diverse professionele korte video’s op YouTube potentiële kiezers zich te verplaatsen in de lokale politieke koers van D66. Wie meer diepgang wil kan voor het verkiezingsprogramma vervolgens terecht op de nieuwe site van D66Veendam.

Meer informatie:

Alian Spelde telefoonnummer 06- 23 94 92 04
Hanneke van der Lei telefoonnummer 06- 28 49 17 11

Media over digitale campagne D66 Veendam: